Hatályos: 2023. július 01. napjától
A Casa Profitto Ingatlanközvetítő és Hiteltanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: „Társaság”) befogad, nyilvántartásba vesz, teljes körűen kivizsgál és megválaszol minden, a Társaság pénzügyi szolgáltatás közvetítése körébe tartozó magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával összefüggő kifogást (a továbbiakban: „panasz”).
1. A panaszbejelentés módjai
Az ügyfelek a panaszokat az alábbi módokon nyújthatják be a Társasághoz:
A. Szóbeli panasz esetén:
- személyesen (cím: 1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 11. Fsz. 1. ajtó);
- ügyintézés munkanapokon:
- H-P: 8.00-16.00
- ügyintézés munkanapokon:
- telefonon:
- ügyintézés munkanapokon:
- H-P: 8.00-16.00 (telefon: 06-70/528-9698)
- H: 16.00-20.00 (telefon: 06-70/528-9698)
- ügyintézés munkanapokon:
- ügyintézés munkanapokon:
- H-P: 8.00-16.00 (telefon: 06-70/528-9698)
- H: 16.00-20.00 (telefon: 06-70/528-9698)
B. Írásbeli panasz esetén:
- személyesen vagy más által átadott irat útján;
- postai úton (cím: 1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 11. Fsz. 1. ajtó);
- telefaxon (telefaxszám: 06-1/788-1435);
- elektronikus levélben (elektronikus levelezési cím: [email protected]).
Az ügyfelek meghatalmazott útján is eljárhatnak. Amennyiben meghatalmazott útján járnak el, úgy a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.
A Társaság a panaszbejelentő nyomtatványt az ügyfélfogadásra nyitva álló irodájában elérhetővé teszi, illetve a panaszos kérésére azt megküldi a panaszos részére. Az ügyfél számára a panaszbejelentő nyomtatvány használata nem kötelező.
Az elektronikus elérhetőség meghibásodása esetén az ügyfelek a panaszokat az 1. pontban felsorolt egyéb módokon nyújthatják be, tehetik meg.
2. A panaszbejelentés fogadása, kivizsgálása
A Társaság a panaszkezelés során különösen a következő adatokat, dokumentumokat kérheti az ügyféltől:
- neve;
- szerződésszám, ügyfélszám;
- lakcíme, székhelye, levelezési címe;
- telefonszáma;
- értesítés módja;
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
- panasz leírása, oka;
- a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amelyek a Társaságnál nem állnak rendelkezésre;
- meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás;
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
A panaszt benyújtó természetes személy ügyfél adatait a személyes adatok védelmére vonatkozó előírásoknak megfelelően kell kezelni.
A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díj nem számolható fel.
A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni és lehetőség szerint orvosolni kell. A Társaság a telefonon közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélszolgálati munkatárs élőhangos, az indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a panaszos ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panaszos ügyfélnek - a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontjával egyidejűleg - megküldi.
Telefonon közölt szóbeli panasz esetén fel kell hívni az ügyfél figyelmét, hogy panaszáról hangfelvétel készül. A telefonon közölt panaszokról készült hangfelvételt 5 évig meg kell őrizni. Az ügyfél kérésére biztosítani kell a hangfelvétel visszahallgatását, továbbá az ügyfél kérésére térítésmentesen huszonöt napon belül rendelkezésre kell bocsátani a hangfelvételről készített hitelesített jegyzőkönyvet vagy a hangfelvétel másolatát.
Ha az ügyfél a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, a Társaság a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, valamint telefonon közölt panasz esetén megadja a panasz azonosítására szolgáló adatokat. A jegyzőkönyv egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélnek át kell adni, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott válasszal együtt az ügyfélnek meg kell küldeni. Ebben az esetben a panaszra adott, indokolással ellátott választ a panasz közlését követő 30 napon belül kell megküldeni.
A jegyzőkönyv legalább az alábbiakat tartalmazza:
- az ügyfél neve;
- az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
- az ügyfél panaszának részletes leírása, az egyes panaszelemek elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön;
- a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám;
- az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása;
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 napon belül kell megküldeni az ügyfélnek.
Amennyiben a panasz elektronikus levél formájában érkezik, a Társaság illetékes munkatársa egy elektronikus válaszüzenetben értesíti az ügyfelet, hogy a panaszát nyilvántartásba vették.
A Társaság a panasszal kapcsolatos indokolással ellátott álláspontot postai úton, tértivevényes levélben küldi meg az ügyfél részére, abban az esetben is, ha a panasz elektronikus levél formájában érkezik a Társasághoz.
3. A panaszkezeléshez szükséges további adatok bekérése az ügyféltől
Amennyiben a bejelentés nem tartalmaz elegendő információt a panasz érdemi kivizsgálásához, a Társaság telefonon, illetve írásban megkeresheti a bejelentőt a hiányzó adatok pótlása érdekében.
Telefonos megkeresés esetén a már meglévő panaszbejelentő nyomtatványon jelölni kell, hogy az új információ beszerzése telefonon történt.
4. A panasz nyilvántartása
A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást kell vezetni. A Társaság a panaszbejelentéseket a nyilvántartásában rögzíti. A Társaság az azonosítószámmal ellátott bejelentést, továbbá annak mellékleteit az irattárban elkülönítve tartja nyilván.
A nyilvántartás legalább a következő adatokat tartalmazza:
- a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölésével;
- a panasz benyújtásának időpontját;
- a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát;
- az intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését;
- a panaszra adott válaszlevél postára adásának dátumát.
5. A panaszbejelentés kezelése
A Társaság a panaszbejelentések kezelését a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló
2013. évi CCXXXVII. törvényben, az egyes pénzügyi szervezetek panaszkezelésének formájára és módjára vonatkozó részletes szabályokról szóló 66/2021. (XII. 20.) MNB rendeletben, illetve a befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó intézmények, az utalványkibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 435/2016. (XII. 16.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően végzi.
Amennyiben az ügyfél bejelentése több ügyletet érint, a Társaság a szükséges információk birtokában törekszik arra, hogy egy egységes levélben adjon választ a bejelentő minden panaszára és minden általa feltett kérdésre.
A panaszbejelentéseket a Társaság munkatársai minden körülményt figyelembe véve tekintenek át.
A Társaság a panasz kivizsgálását követően válaszában részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedésekre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára, valamint a válasz – szükség szerint – tartalmazza a panasz tárgyára vonatkozó szerződési feltétel, illetve szabályzat szövegét. A Társaság a választ közérthetően fogalmazza meg.
A fentiektől eltérően, ha az ügyfél a korábban előterjesztett, a Társasság által elutasított panaszával azonos tartalommal ismételten panaszt terjeszt elő és a Társaság a korábbi álláspontját fenntartja, válaszadási kötelezettségét a korábbi válaszlevelére történő hivatkozással, valamint a panasz elutasítása esetén nyújtandó tájékoztatás megadásával is teljesítheti.
A Társaság álláspontjáról az ügyfél a panasz közlését követő 30 napon belül kap választ a Társaságtól, kivéve, ha az ügyfél a panaszát személyesen vagy telefonon jelenti és a Társaság az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz.
A válaszadás során a Társaság elsősorban az általa korábban rögzített elérhetőségeket (székhely, lakcím, levelezési cím) használja fel a kapcsolatfelvétel érdekében, amennyiben az ügyfél a panasz bejelentésekor nem jelöli meg, hogy milyen elérhetőségére kéri a válasz megküldését.
A Társaság a panaszt és az arra adott választ 5 évig őrzi meg.
6. Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben az ügyfél a bejelentésre kapott válasszal nem ért egyet, esetleg új információval vagy dokumentációval rendelkezik, kérheti a Társaságtól az 1. pontban megjelölt elérhetőségek valamelyikén a panaszra adott válasz felülvizsgálatát. Ebben az esetben a Társaság ismét megvizsgálja az ügyfél panaszát és a bejelentését új panaszként kezeli.
A Társaság a fogyasztónak minősülő ügyfelet a panasz elutasítása esetén tájékoztatja arról, hogy álláspontja szerint a panasz
- pénzügyi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére vagy
- a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvényben meghatározott fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértésének kivizsgálására irányult.
Ha a Társaság szerint a panasz az a) és b) pontban foglaltakat is érinti, akkor a fogyasztónak minősülő ügyfelet tájékoztatja arról, hogy a panaszban foglaltak mely része tartozik az a), illetve a b) pont körébe.
A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására jogszabályban előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak minősülő ügyfél az alábbiakhoz fordulhat:
a) a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat, amelynek elérhetőségei az alábbiak:
Székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
Levelezési cím: 1525 Budapest, Pf. 172
Ügyfélszolgálati telefon: +36-80-203-776
E-mail: [email protected]
b) fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál, amelynek elérhetőségei az alábbiak:
Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
Levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Pf. 777
Telefon: +36-80-203-776
Email: [email protected]
c) bírósághoz fordulhat.
A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására jogszabályban előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztót tájékoztatni kell arról, hogy kérelmére a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Magyar Nemzeti Bank előtt megindítható fogyasztóvédelmi eljárás alapjául szolgáló kérelem nyomtatvány megküldését igényelheti.
A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására jogszabályban előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a pénzügyi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvitája rendezése érdekében a fogyasztónak nem minősülő ügyfél bírósághoz fordulhat.
A Pénzügyi Békéltető Testület eljáró tanácsa egyezség hiányában akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hozhat, ha a Társaság alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztónak minősülő ügyfél érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg az egymillió forintot.
7. Hatályba lépés
Jelen szabályzat a pénzügyi szolgáltatás közvetítése tevékenység – pénzpiaci – többes ügynökként történő végzésére, valamint a jelzáloghitel közvetítői tevékenység végzésére vonatkozó MNB engedély megadását követően, a pénzügyi szolgáltatás közvetítése tevékenység megkezdése napján lép hatályba.
Budapest, 2023. április 12.
Casa Profitto Kft.